https://sites.google.com/site/nejotazky/david-hunt/jak-blizko-jsme/jak-blizko-jsme-3
PETROVA OMYLNOST.
Římští Katolíci trvají na tom, že Petr je tou skálou, na
které je Církev postavena. Ano, Ježíš Petrovi řekl: "Na této skále
postavím svou Církev a brány pekelné ji nepřemohou. A dám ti klíče
od nebeského královstv.í" (Matouš 16:18-19) Z tohoto prostého
prohlášení, v zásadě stejném, jaké dal Ježíš ostatním učedníkům v
Matouši 18:18-19, a Janovi 20:23), Řím "vyprodukoval" papežský
úřad, papežskou neomylnost, apoštolskou posloupnost, úřad, jehož
členové jsou ti jediní, kteří jsou schopní vyložit Písmo, celibátní
kněžský sbor, kterému se musí každý vyzpovídat a které jediné může
podávat milost skrze sedm svátostí, a další. Můžete prozkoumat
prohlášení Ježíše Krista elektronickým mikroskopem a nenajdete tam
oprávnění pro tyto "výzdoby!" Je mimo hranice této knihy zabývat se
- detailně - argumenty proti omylům Říma. Jestliže byl Petr
ustanoven v ten čas prvním papežem, a pakliže všichni papeži jsou
neomylní - jeden by to nepoznal z Petrova chování. První papež
okamžitě zapřel svou víru! A pakliže Petr tuto "neomylnost"
neobdržel ihned od Krista, kdy ji potom získal?
Nedlouho po tom, co Ježíš pochválil Petra za jeho prohlášení:
"Ty jsi ten Kristus," tento prudký ex-rybář tvrdil, že Kristus
nemusí na tom kříži zemřít. Toto bylo otevřené popření centrální
doktríny Křesťanství. "Odejdi, Satane," byla Kristova reakce. Ten
"papežský systém" měl neuvěřitelně ubohý začátek.... Hned v další
kapitole vidíme Petra, Jana a Jakuba na hoře, kde byl Ježíš
"transfigurován" před jejich zraky, kde dostali krátký pohled na
Jeho slávu Vzkříšení. V dalším zbrklém prohlášení, které mělo
daleko do "neomylnosti," Petr snížil Ježíše na úroveň proroka a
navrhuje tři stany. Pro Ježíše, Mojžíše a Eliáše. Bůh, hlasem z
nebe, okamžitě tomu právě ustanovenému "papeži" naznačil, co si o
tom myslí On sám! Při této příležitosti neomylný papež Petr popřel
jedinečnost a božství Božího Syna, který je nekonečně výše, než
kterýkoliv prorok.
O tom, jak Petr zapřel Krista jsme se už zmínili. Řím omlouvá
hříchy svých papežů (mezi kterými byly nejnelidštější bestie, jaké
kdy po této Zemi chodily) banální poznámkou: "Je rozdíl mezi
neomylností a bezhříšností!" Papežové jsou údajně neomylní v
případě, když prohlašují názor na víru a morálku pro celou církev,
ačkoliv sami popírali Krista svým chování. To je něco, co bylo
zcela neznámé v ranném Křesťanství! A přesto všechny tři případy
týkající se Petra, patří jasně do "oddělení" víry a morálky! V
každém případě byly vyhlášeny celé Církvi, protože jsou zaznamenané
v Písmu!
JEDINÁ SKÁLA.
Kristus je Ten, který staví svou Církev. On je nejenom
hlavou, ale i základem. Už jsme viděli jak, ve Starém Zákoně Yahweh
naznačuje velmi jasně, že On sám je jediným Spasitelem. Také,
stejně říká, že On sám je Skálou: "Kdo je Bůh, kromě Hospodina, kdo
je Skála, ne-li náš Bůh?" (Žalm 18:32) Petr to určitě není! Celým
Starým Zákonem je Yahweh nazvaný Skálou naší spásy! Že Bůh je
jediná Skála je opakováno mnohokrát: Deuteronomy 32:4, 2 Samuel
22:2, 23:3, Žalm 18:2, 28:1, 42:9, 62:2,6,7.,Izaiáš 17:10
atd.
Pavel argumentuje že Ježíš byl Skálou Israele během cesty
pouští (1Korint. 10:4) a tím prohlašuje, že Ježíš je Yahweh. Kromě
toho Bůh ve Starém Zákoně prohlašuje, že je jediným Spasitelem. Náš
Pán a Spasitel Ježíš Kristus musí být Bůh, aby mohl být Spasitelem!
To samé platí o Skále, na které je Církev postavená. Ježíš je ta
Skála, protože je Bůh. Petr toto místo nemohl zaujmout. Ježíš říká
rabínům mesiášské proroctví v žalmu 118:22-23: "Kámen, který
stavitelé odmítli, se stal základním kamenem." Ježíš jasně
naznačil, že On je tím kamenem, a rabíni Ho za to nenáviděli. Petr
směle obvinil rabíny z Kristova ukřižování a přitom aplikoval to
stejné proroctví na Krista: "Ježíš Kristus z Nazareta, kterého jste
vy ukřižovali .. je tím kamenem, který byl staviteli odmítnutý a
který se stal kamenem základním." (Skutky 4:11) A právě tak, ve
svém prvním dopisu ztotožňuje Krista s "hlavním kamenem, na kterém
je Církev vybudovaná." (1 Petr 2:6,7) Tím, že ten "kámen" odmítl,
Israel byl postavený na vedlejší kolej, zatím co Bůh počal budovat
něco nového.
Skála, na které Bůh postavil Církev, je tou skálou o kterou
klopýtl Israel. Izaiáš to předpověděl takto: "A On (Mesiáš) bude
Skálou, o kterou budou klopýtat a bude urážkou oboum, Judeji i
Israeli." Jak Petr (1 Petr 2:8) a Pavel (Římanům 9:33) citují Písmo
a aplikují to na Krista a na pád Israele skrze odmítnutí Krista.
Zde máme dva blízce svázané důvody, proč Danielův sedmdesátý týden
ještě neproběhl. Šedesátý devátý "týden" skončil odmítnutím Krista
a Jeho ukřižováním. Z tohoto odmítnutí přišla spása světu. Spása,
kterou Bůh plánoval už ve věčné minulosti. Cesta k novému vztahu k
Bohu byla otevřena pro celé lidstvo. Skrze pád Israele byla
vytvořena Církev jako kompozice Židů a Pohanů....
Komentáře