Zdroj:
http://ziveslovo.blogspot.sk/2014/11/viera-vo-vieru-alebo-viera-v-boha.html
V roce 1980 vydavatelství Harvest
House vydalo
jednu knihu od
Larryho Parkera
s názvem "Nechali jsme zemřít našeho syna". Kniha hovoří o tragickém příběhu
jako Larry a
jeho manželka poté,
co byli ovlivněni několika americkými
učiteli Hnutí
Víry, odepřeli inzulín jejich diabetickému
synkovi, Wesleymu. Jak se
dalo očekávat, Wesley padl do diabetického komatu. Parkerovci, kterých tito učitelé varovali před "negativním vyznáváním" pokračovaly v
"pozitivním vyznávání" Wesleyho uzdravení
až do okamžiku
jeho smrti.
Parkerovci, nezlomení v jejich "víře"
dokonce po smrti
Wesleyho, namísto pohřbu uspořádali službu
vzkříšení. Dokonce více než rok
po smrti jejich
syna, odmítli
opustit "zjevené poznání", které dostaly
prostřednictvím Hnutí Víry.
Nakonec byli
souzeni a odsouzeni pro zabití
a týrání
dítěte.
Mohli bychom
napsat mnoho
jiných tragických příběhů. Bohužel
pustošení způsobené
tímto hnutím není
omezeno pouze na fyzickou
smrt. Doslova
tisíce lidí hltá
duchovní kyanid
rozptýlený učiteli Hnutí Víry, což vede k
ztroskotání jejich
víry v Boha.
Za posledních několik let již bylo mnoho napsáno o hnutí "New Age" a o
hrozbě, kterou představuje pro
historické křesťanství. Stejně jako je skutečná tato
hrozba, jsem
také znepokojen
ze zlověstné
hrozby, kterou Hnutí Víry představuje pro Tělo
Kristovo. Pokud je hnutí New Age největší hrozbou pro evangelikální křesťanství
zvenčí, věřím, že
Hnutí Víry
nebo hnutí
"pozitivního vyznávání" může být
považováno za největší hrozbu zevnitř.
Není pochyb o
tom, že mnozí věřící budou tvrdit, že
psaním o tomto
tématu, nedělám
nic víc než
natahování se
v menších teologických odlišnostech. Přesto rozsah diskuse není jen o
doktrinálních rozdílech mezi ortodoxními věřícími,
ale znamená konfrontaci mezi evangeliem Pána Ježíše Krista
a jiným evangeliem.
Pán Ježíš
řekl: "Na
světě budete mít soužení, ale
doufejte, já jsem
přemohl svět" (Jan
16:33).
V silném
kontrastu oproti
tomu, učitelé
Hnutí Víry
slibují neomezené
zdraví a bohatství pro
věřící, kteří to
dokáží vykouzlit
ze své víry.
Pán Ježíš nabádal
své následovníky,
aby nepracovali
pro "pokrm, který hyne"
ale pro "pokrm, který zůstává do života
věčného" (Jan
6:27).
Evangelium prosperity naopak
povzbuzuje křesťany,
aby se zaměřili na to, co mohou získat
skrze Krista, tady a teď.
Dnes většina
takzvaných křesťanských televizi
a rádiových stanic vysílá to, co chtějí
lidé "svrablavých
uší" slyšet: příslib
pozemského zisku.
Znovu a znovu slyšíme svědectví
podnikatelů, kteří se "obrátili
k Ježíši" a
jejich byznys se
zdvojnásobil. Podobně
i sportovců,
jejichž statistiky se zlepšily díky jejich
formulky víry, a Kristu.
Oběť a
služba byly
nahrazeny seberealizací
a sebe
vyvyšováním. A přestože je v tomto poselství i trochu
reality (např.
Víra je nezbytná
pro účinnou modlitbu, Kristus skutečně plní naše
potřeby), tento důraz bohužel způsobuje, že
je to jen obal
pravdy naplněný
lží. Kristus se stal pouze prostředkem k dosažení
cíle a věřící
jsou slizký manipulací vábení
přijít k stolu
Páně. Ne
proto, aby zažili
společenství a
intimitu s
Pánem, ale aby
si užili to, co je na
stolu Páně. V ostrém protikladu
k tomuto odkazu,
Ježíš Kristus
svatého Písma
není prostředkem
k cíli, ale
cílem je On (např. Filipským 3:
7-8).
Ježíš předpověděl
pro jeho
následovníků chudobu,
odmítnutí a pronásledování. Jeho učedníci byli ochotni čelit
hrozivému meči
tyrana, zakrvácené hřívě lva a ohni tisíce smrtí,
protože věděli, že nejsou z tohoto světa. Byli
jen poutníky
a přistěhovalci v cizí
zemi.
V dopise Židům
11, často označovaném jako
"Síň hrdinů víry", čteme o těch,
kteří byli shledáni svou
víru. Přesto
byli v nouzi, pronásledování, věznění a utrpěli mučednickou
smrt. Tito
muži a
ženy jsou nám
daní za
příklad. Přesto
jejich životy byly více charakterizovány vytrvalostí
než prosperitou.
Jistě, toto
poselství nebude dobře přijímány v
tomto samolibě
věku. Měli
bychom být ovšem
rádi, aby náš nebeský Otec rozhodne o tom, co je pro nás
nejlepší a ne my
sami. Protože jen On ví
skutečně, co potřebujeme a co
jsme schopni snést. Stálo by k zamyšlení,
co by se stalo, kdyby nám Bůh dal všechno,
čeho se dožadujeme.
Nechci, abyste mě špatně pochopili. Věřím
v Boží uzdravení av Boží péči pro každou část našeho života. Navíc, já nespojují zbožnost
s chudobou. Děkuji Bohu za ty, které
požehnal a
kteří jsou odhodláni použít své zdroje
na rozšíření
Jeho Království.
Ale pro učitele
Hnutí Víry
se uzdravení a
prosperita se staly
tak důležitými, že
museli najít nějaký způsob, jak
jejich garantovat. A oni to udělali vyvýšením
lidské víry
na úkor Boží
svrchovanosti. Takto
rozvinuli teorii,
že Bůh stvořil svět z ničeho vírou, a
že lidi stvořil
jako "malé bohy"
aby praktikovali
stejný druh víry.
Víra se tak stává
mocnou silou, která přináší výsledky,
ať už v rukou
věřícího či
nevěřícího.
Na základě tohoto virtuálního zbožštění
lidské víry, šiřitelé
poselství Hnutí
Víry slibují
zdraví a bohatství pro
ty, kteří mají
víru ve svou
víru, namísto toho,
aby měli víru v
Boha. Jak již bylo jinde řečeno: víra
je dobrá jen
natolik, nakolik
je dobrý předmět
na kterém stojí.
Walter Martin
říkával: "Veškerá víra je zahrnuta pod zastřešující biblickou doktrínu
o Boží svrchovanosti". Stvořitel je Pán vesmíru,
ne "kosmický kurýr", který čeká na pokyn
Jeho stvoření. Není
to naše
víra, která sedí
na trůnu, ale svrchovaný Bůh (1 Paralipomenon 29: 10-12).
Autor: Hank
Hanegraaff
Zdroj: http://www.crosswalk.com/faith-in-faith-or-faith-in-god
Komentáře