https://sites.google.com/site/nejotazky/david-hunt/okultni-invaze
Základním omylem přirozeného náboženství spočívá v uctívání
stvořených věcí a tvorů, namísto uctívání Boha, který je stvořil.
Dokonce i když tato náboženství uctívají „velkého ducha",nade všemi
duchy, jejich bůh je stále pouze tou nejvyšší silou
v panteonu, který je vždy ztotožňován s různými aspekty stvoření...
Bible (a i
zdravý selský rozum) prohlašují, že vesmír byl přivedený do
existence a tak
udržovaný Stvořitelem. Jeho morální zákony jsou napsány v každém
svědomí tak, že
my všichni víme, o morální odpovědnosti vůči tomuto jedinému Bohu,
že jsme Jeho
zákony přestoupili a musíme se k Němu obrátit pro spásu. Toto
biblické obvinění
nemůže být jasnější:
Jelikož Boží hněv je odhalený z nebe proti veškeré bezbožnosti a nespravedlnosti lidí, kteří drží pravdu v nepravosti, protože to, co lze o Bohu vědět, je v nich manifestováno, protože Bůh jim to ukázal. Boží neviditelné věci jsou jasně vidět, když lidé přemýšlejí o Jeho díle - a tím nemají omluvy. Protože když Boha znali podle stvoření kolem nich, neoslavili Ho jako Boha, ani vděčnost nepocítili ale stali se marniví ve svých představách a jejich pošetilá srdce se
dostala do tmy ..... Prohlašovali o sobě jak jsou moudří - stali se hlupáky a
vyměnili slávu nekonečného Boha za symboly člověka, ptáků, čtyřnohých zvířat a
plazivých tvorů. ... Proto je také Bůh vydal jejich nečistotě skrze chtíč
jejich srdcí, až zneuctili svá těla mezi sebou, změnili Boží pravdu na lež a
počali uctívat a sloužit stvoření více, než Stvořiteli, který je navěky
požehnaný. Amen.
Ve všech pohansko-přirozených náboženstvích existuje
předpokládaný vztah
příčiny-následku mezi vykonaným rituálem či ceremonií a získáním
moci, hojením,
nebo jiným požehnáním, které ten, kdo provádí obřad, očekává. Celá
myšlenka pohanských
ceremonií - šámanův rituál, zapalování svíček, míchání kouzelných
nápojů,
používání fetišů a pod. je, že když to uděláte správně, vzbudíte
reakci bohů
nebo duchů.... Právě tak jako zákony vědecké vyžadují automatickou
odezvu na
přirozené rovině, věří se, že bohové mohou být přiměni ke stejné
reakci. Tak
právě je tomu v římském Katolicismu a Východním Pravoslaví. Abychom
vysvětlili,
Sněm Trentský (nejvyšší katolická autorita) prohlašuje:
Pakliže někdo prohlásí, že svátostmi Nového Zákona není milost udělena „ex opere operato" (to znamená tím samotným aktem) ale že samotná víra v božský slib je dostatečná k získání milosti, nechť je anatémou (exkomunikovaný a tím prokletý a ztracený). (Canons & Decrees of the Council of Trent).
Jak už jsme viděli, příčina-následek-vztah předpokládá
pokřesťanštěnou vědu, pro kterou
není v Bibli ani náznak podpory. Ve Starém Zákonu existovaly mnohé
oběti a
ceremonie přikázané Bohem, ale nikdy nebylo naznačeno, že by
jakákoliv
ceremonie nebo rituál byl účinný sám od sebe! Nepředpokládalo se,
že by na Boha
takový akt měl nějaký vliv - tím méně to, že by Bůh automaticky na
rituál či
ceremonii zareagoval tím, že by následoval jakési spirituální
zákony. Naopak,
protože srdce lidu a kněží nebylo ve správném vztahu k Bohu, Bůh
odmítnul oběti
Israele přesto že přesně sledovali provádění ceremoniálů přesně
podle nařízení:
Na co je mi množství vašich obětí, Jsem už sytý zápalných obětí beranů, i tuku vykrmeného dobytka ...... Nepřinášejte už více klamné obětní dary - nesnáším kouř vašich kadidel .... když zdviháte své paže zakrývám si oči ... když se modlíte, neslyším. Vaše ruce jsou plné krve. Umyjte se, očistěte se odstraňte zlo vašeho konání před mým zrakem, přestaňte konat zlo, učte se dělat dobro, hledejte právo, pomozte utlačeným, dopomozte právu sirotkovi, zastaňte se vdov .... Izaiáš 1:11-17.
Ceremoniel - některé důležité rozdíly.
Základní omyl
Pohanství je opakovaný ve veškerém ritualismu: Víra, že
provedením určitých
ceremonií můžeme obdržet božské požehnání v nějaké formě. Takové
rituály
nacházíme v Pohanství a v přirozeném náboženství všude: Úbory,
které kněží
oblékají, houpající se kaditelnice s voňavou látkou, zaříkávání či
zaklínací
formule, složité obřady k získání přízně bohů. A tak je to i v
římském
Katolicismu a Východním Pravoslaví.
Na počátku IV století, vlivem císaře Konstantina se stal
římský Katolicismus směsicí
Pohanství a Křesťanství. Sám Augustin svědčí: „Kdo vejde do
kostela, uvidí
nevyhnutelně opilce, lakomce, hráče hazardu, podvodníky, smilníky
nevěrníky,
lidi s amulety, zákazníky čarodějů i astrologů..... Ten stejný dav,
který
naplňuje kostely o křesťanských svátcích, plní divadla o
svátcích
pohanských...."
Ano, byli v církvi a dokonce i mezi králi a papeži, takoví,
kteří si uvědomili zlo starých pohanských ceremoniálů a čas od
času je zakázali. Římský císař Charlemagne vydal nařízení:
Co se týká stromů, kamenů a studní, kde někteří pošetilí lidé pálí
pochodně a
praktikují i jiné pověry, my upřímně nařizujeme aby takový, Bohu
odporný zvyk,
kdekoliv bude objevený, nechť je odstraněný a zničený... Ovšem, v
té stejné
době byly podobné pohanské zvyky „pokřesťanštěny" a absorbovány do
církve, kde
zůstávají částí Katolicismu či Pravoslaví dodnes....
Kněžství a ceremonie Israele, nařízené Bohem
ve Starém Zákonu jsou velmi často citovány jako ospravedlnění
sakramentalismu
vně vyznávajícího Křesťanství. Nový Zákon ale jasně učí, že
vykoupení, které
máme v Ježíší Kristu učinilo celý sakricifiální systém zastaralým.
Je třeba
učinit důležité rozlišení mezi pohanskými rituály a římsko
katolickými či
pravoslavným, (kteří předpokládají získání přízně od Boha skrze
svátosti) a
ceremoniálem Judaismu. Ceremoniály Starého Zákona byly symbolem
vykoupení,
které přijde skrze Ježíše Krista. Všechny starozákonní oběti
směřovaly k Božímu
Beránku, pravé oběti. Bůh sám přijde na tuto zemi aby položil svůj
život jako
pokutu za naše hříchy:
To všechno bylo symbolem pro nynější dobu, protože dary a
oběti tam přinášené nemohly dokonale očistit svědomí toho,
který je nabízel; jde jen o pokrmy, nápoje a různá
omývání, platné do nového uspořádání. .... Ale když přišel Kristus,
velekněz
který nám přináší skutečné dobro, neprošel stánkem zhotoveným
rukama ale mnohem
větším, dokonalejším. .... Ani krví kozlů a telat - ale dal vlastní
krev a tak
nám získal věčné vykoupení..... (Židům 9: 9-12). Celá Bible
dosvědčuje, že Bůh
není ani vázaný nějakými spirituálními zákony, ani na ně nijak
nereaguje.
Neexistuje žádná automatická reakce Boha vyvolaná nějakým
rituálem....
Dnešní trend
Pohanské pověry, které oponují Božímu plánu spásy,
prorůstají Západní společností, a podkopávají ten mocný vliv,
který kdysi měla Bible. A je to právě biblický vliv, kterému
jsme vděčni za Západní vědu, technologii a hospodářský rozvoj.
Výsledná
prosperita stojí v ostrém kontrastu k chudobě Třetího Světa, kde
vládlo
Pohanství a zemí Komunismu, kde převládajícím náboženství je
ateistický
materialismus. ... Ovšem, technologický pokrok ovlivňuje pouze
tento život.
Otázka o tom, co leží za tímto životem, strašila lidstvo od
rozbřesku historie. A to je sféra,
kde vchází náboženství: nabídnout něco po smrti - šťastná loviště
pro americké
Indiány, nebeský harém Muslimů, naplněný krásnými dívkami, nebo
země kam duch
odchází, země stínu a strachu. Ovšem, naděje na život po smrti je
marná bez
vzkříšení .... Ani Buddha, ani Konfucius či Mohamed a ani žádný
jiný náboženský
vůdce nepovstal z mrtvých. Jediný Kristus, potom co položil svůj
život aby mohl
spasit hříšníky, se vrátil z hrobu. Apoštolové položili své životy
ve snaze přinést
tuto zprávu vykoupení, „evangelium o Boží milosti,ztraceným lidem.
Miliony
mučedníků zemřely za udržení čistého evangelia. Dnes se této pravdě
vysmívají -
ve jménu Krista! V pěkném projevu „mea culpa", United Church of
Canada se
vyznal domorodým americkým Indiánům:
Naše křesťanská představa Boha je pokřivená, nejasná, rozmazaná Jsme uzavřeni ke kráse vaší spirituality. Prosím, odpusťte nám! Zástupci římských Katoliků, Amerických Baptistů, Luteránů, United Church of Christ, United Metodist, a Presbyterian církve se omluvily americkým Indiánům za to, že jim přinesli evangelium: Drazí Bratři a Sestry. Toto je formální omluva ... za zničení tradičních amerických domorodých spirituálních praktik. Žádáme vás o odpuštění a vaše požehnání. Spirituální síla vašeho náboženství mohla být velikým darem.... („Chieftain", Pueblo Co. July 22, 1995)....
V tom stejném duchu , „World Christian Gathering"
(shromáždění) Indigenous Peoples se setkali v Rotorua,Nový
Zealand, v listopadu 1996. Richard Twiss, zástupce národa
Lakota
ze Spojených Států prohlásil, že způsob života jeho lidu a
kultura
(náboženství) jsou darem od Boha. Twissje poradcem pro „rasové
usmíření" tzv.
„Promise Keepers", rychle rostoucí mužské křesťanské hnutí.
Shromáždění či
sjezd zahrnovalo domorodá náboženství, která žádala o přijetí
některých jejich
rituálů do křesťanských církví. Eliah Harper, kanadský MP (member
of Parlament)
prohlásil, že spirituální obroda světa přijde od domorodých národů
planety.
Představte si Krista, jak se omlouvá za to, že dal svůj
život za hříchy světa, za to, že je tím jediným Spasitelem, nebo
si představte Pavla, jak se omlouvá Židům, Řekům a Římanům za
to, že je obrátil na Křesťanství! V sázce je příliš mnoho -
věčný osud duší - než abychom mohli
dělat kompromisy. Bohužel, jak to dnes vidíme, kompromis přichází
právě z
nejvyšších kruhů vedení Křesťanstva. Každý je svobodný Krista
přijmout čí
odmítnout. Ale je nepoctivé se nazývat Křesťanem a misrepresentovat
to, co
Kristus učil a vykonal. V tom stejném pohledu, domorodá náboženství
musí být
poctivě ohodnocena pro to, co skutečně jsou - včetně všech pověr v
pozadí a
výsledků, které produkují......
Komentáře