Z knihy Obrana víry od Davida Hunta
najdete zde: https://sites.google.com/site/nejotazky/obrana-viry
Kdo je skutečně spasený?
Otázka: Pakliže římský Katolík věří plným srdcem v Pána Ježíše Krista a skutečně Mu slouží jako svému Pánu, a pakliže věří, že jedinou cestou, jak mohou být odpuštěny hříchy, je skrze Kristovu smrt a lítost věřícího - není takový člověk spasený? Dejme tomu, že člověk je spasený pouze skrze víru, může tuto spásu ztratit proto, že věří v křest nemluvňat? Může ztratit svou spásu kvůli víře v to, že přijímání je skutečným tělem a krví Ježíše Krista, jak Pán řekl že je? Ztrácí svou spásu proto, že věří v Očistec?
Odpověď: Každý člověk věřící evangeliu, které je "Boží mocí pro každého kdo věří." (Římanům 1:16 je spasený, ať už se nazývá Katolíkem, Baptistou, Metodistou, či jakkoliv. Ovšem, když Katolík uvěří plným srdcem tak, jak vy navrhujete, dostane se do nesmiřitelného konfliktu s doktrínami a praxí své církve. Je logicky nemožné, aby římský Katolík skutečně uvěřil evangeliu které spasí, a zároveň věřil v články katolické víry, protože ty jsou v diametrálním rozporu...
Na příklad, jak může člověk věřit, že Kristova oběť na kříži je skončeným aktem historie a že On je nyní po pravici Otce ve svém vzkříšeném a oslaveném těle - a ve stejnou chvíli věřit, že existuje tělesně jako oplatka, věčně trpějící agónii kříže (jak Vatikán II. prohlašuje) v oběti mše. Je zcela jasné, že tyto dvě, navzájem si odporující víry, nemohou být věřeny najednou. Jak víme, v co skutečně věří Katolík, který vyznává obé? Zůstat v římsko-katolické církvi a pokračovat v "oběti mše" by jistě naznačovalo víru v římsko-katolickou církev spíše, než biblické evangelium.
Evangelium Katolicismu.
Jak může někdo věřit, že Kristus, skrze svou oběť na kříži, "obdržel věčné naše výkupné" (Židům 9:12) a v tom stejném čase věřit, že "dílo našeho vykoupení" je ve stálém procesu skrze Eucharist (oběť mše), jak učí Vatikán II? Jak může jeden věřit, že Kristova výkupná obět je skončena, a na druhé straně, že mše je zachováváním Kristovy oběti? Žádná myslící osoba nemůže věřit obému najednou! Vatikán II učí, že "Kristus opakuje v nekrvavém způsobu oběť kdysi nabídnutou na kříži? Jak může někdo opakovat událost, která byla v minulosti dokonána? Je to logicky nemožné! Člověk si může pamatovat či naučit se nazpaměť minulou událost, ale nemůže ji opakovat v přítomnosti! Jak může člověk věřit , že skrze Kristovu oběť před 1900 lety, byl náš dluh vůči Bohu zaplacen, a ve stejném čase se účastňovat mše, která se vydává za další splátky tohoto dluhu?
Kód Kánonského zákona prohlašuje, že "výkupné dílo se stále produkuje v mystérii Oběti Eucharismu..... Vatikán II prohlašuje že "mše je oběť, ve které je oběť kříže opakována," a ve které je Kristus znovu a znovu ukřižovaný, a nabízí se Otci za spásu světa skrze kněžstvo... Zde je krátký přehled oficiálního katolického učení o mši z katolického slovníku: Mše je skutečně výkupnou obětí, která znamená že touto obětí je Pán usmířený , uděluje milost a dar lítosti a On odpouští špatnost i velké hříchy. Je to stále ta jedna oběť. Ten, který se nyní nabízí skrze kněze, je Ten, který se obětoval na kříži. (Denzinger 1743)...
Ovšem Bible jasně učí, že Kristova oběť není stále nabízena v přítomnosti ale byla jednou - provždy - skončena na tom kříži: "Není třeba, aby sám sebe obětoval vždy znovu, jako když velekněz rok co rok s cizí krví vchází do svatyně ..... Kristus byl obětován jen jednou, aby na sebe vzal hřích mnohých (Židům 9:26-28) tento muž, Kristus potom, co nabídnul jednu oběť provždy, usednul po Boží pravici, a již není více oběti za hřích. (Židům 10:12-18)...
Volby.
Kristus říká: "Přijďte ke mně, a já vám dám odpočinek. Dávám svým ovcím věčný život a nikdy nezahynou.." Není možné věřit v Krista, a mezitím hledat v katolickém, či jiném kostele spásu! Ty všechny modlitby k Marii, aby získala pro ně spásu a věčný život dosvědčuje, že Katolík nevěří Kristu se spásou své duše! Kdybych vám nabídnul, že za vás zaplatím váš dluh který dlužíte - nebylo by věčné prošení někoho jiného o to stejné důkazem, že jste mi ani neuvěřili ani mou nabídku nepřijali?
Člověk nemůže věřit pouze v Krista, a přitom věřit v Krista plus křest, plus svátosti, a plus spásu od římsko katolické církve. Pavel píše: "....ale kdyby my nebo sám anděl z nebe vám hlásal jiné evangelium než to, které jsme vás učili - buď prokletý....(anathema) A jak už jsme vám řekli dříve, opakuji to znovu: kdyby vám někdo hlásal jiné evangelium než jste slyšeli od nás, nechť je prokletý..." (Galatským 1:8-9)...
Pavel zde referuje na judaisty, protože učili, že jako dodatek k víře v Kristovu dokonanou oběť, se musí dodržovat židovský zákon. Ten malý dodatek zničil celé evangelium. Přesto katolická církev měla 1500 let aby dodala mnohem více k evangeliu, než judaisté kdy snili. Toto falešné evangelium spasit nemůže a zaslouží si Pavlovo prokletí. .... Ano, Katolíci věří základům evangelia: že Kristus je Bůh, který přišel na tuto zemi skrze pannenské zrození, že žil perfektní bezhříšný život, zemřel za nás na kříži, vstal z hrobu třetí den a znovu se vrátí. Ale toto není vše, co Katolíci věřit musí! K pravému evangeliu přidali mši, (jako výkupnou oběť, která pardonuje hříchy), očistec, odpustky, intervenci Marie, a nutnost křtu a členství v církvi, podílení se na "svátostech Nového Zákona" o kterých Trent a Vatikán II učí, že jsou pro spásu nezbytné....
Člověk musí věřit buď v jedno, nebo v druhé evangelium: biblické evangelium, nebo římsko katolické evangelium. Obě dvě nemůžete v té stejné době věřit. Člověk nemůže věřit v kontradikční návrhy. Každý, kdo věří v Krista, je spasený. Bohužel, je možné se hlásit naoko k falešnému učení, jedné církve, nebo mu plně nerozumět... Jen Bůh je schopen taková srdce posuzovat...
Komentáře
Všechny, kteří nám vyčítají naši "rozvratnou činnost" mezi křesťanstvem, bych rád upozornil, že si zřejmě neuvědomují, že to nejsou naše názory, ale že se jen snažíme ukázat na to, jaký nároz na to má Bůh, tak jak to dal poznat nám.
Prosím proto všechny, kteří se budou snažit chválit to, před čím tato kritická videa a články varují, aby si tohle uvědomili. Je jasné, že ten, kdo upozorňuje na nějaký problém, bude ostatním připadat jako stále nespokojený rejpal a rozvraceč, ale co když vám právě tady chce Bůh něco říct? Co když to co považujete za Boží hlas a posloucháte ho, není od Pána? Jak by k vám potom mohl promluvit jinak, než skrze právě takové, možná ne v lásce úplně dokonalé rejpaly?