Biblický kurz Galatským - LEKCE 2

Prostudujte si tento oddíl písma a odpovězte na dotazy ve fomuláři.
Galatským 2
1. Potom jsem po čtrnácti letech znovu přišel do Jeruzaléma s Barnabášem a vzal jsem
    s sebou i Tita.
2. Přišel jsem pak podle zjevení a předložil jsem jim (a zvláště těm věhlasným) evangelium,
    které kážu mezi pohany, abych snad nyní i předtím neběžel nadarmo.
3. Ale ani Titus, který byl se mnou a je Řek, nebyl přinucen dát se obřezat,
4. totiž kvůli těm záludným falešným bratrům, kteří se vloudili, aby vyšpehovali naši svobodu,
    kterou máme v Kristu Ježíši, a aby nás zotročili.
5. Těm jsme ani na chvíli neustoupili a nepoddali se, aby při vás zůstala pravda evangelia.
6. A od těch, kteří se zdají něčím být (čímkoli kdy byli, pro mne to nic neznamená;
     Bůh nestraní nikomu), mně tedy ti, kteří se zdají něčím být, nic nepřidali.
7. Právě naopak, když uviděli, že mi bylo svěřeno evangelium pro neobřezané, tak jako
    Petrovi pro obřezané
8. (neboť ten, který působil skrze Petra co do apoštolství k obřezaným, působil
    i skrze mne co do pohanů),
9. a když Jakub, Kéfas a Jan, kteří jsou považováni za sloupy, poznali milost,
    která mi byla dána, podali mně
   a Barnabášovi pravice na důkaz společenství, abychom my šli k pohanům a oni k obřezaným.
10. Chtěli jen, abychom pamatovali na chudé, což jsem se právě také snažil dělat.
11. Když však Petr přišel do Antiochie, osobně jsem se proti němu postavil, protože
    byl hoden odsouzení.
12. Předtím, než přišli někteří od Jakuba, totiž jedl s pohany; když však přišli,
    stahoval se zpátky a odděloval se, neboť se bál těch z obřízky.
13. A spolu s ním začali jednat jako pokrytci i ostatní Židé, takže byl jejich
    pokrytectvím stržen i Barnabáš.
14. Když jsem ale spatřil, že nechodí přímě podle pravdy evangelia,
    řekl jsem Petrovi přede všemi: "Jestliže ty, který jsi Žid,
    žiješ pohansky a ne židovsky, proč nutíš pohany k židovství?"
15. My, narození jako Židé a ne jako hříšníci z pohanů,
16. i my jsme uvěřili v Ježíše Krista (poněvadž víme, že člověk není ospravedlňován
    na základě skutků Zákona, ale jedině vírou v Ježíše Krista), abychom byli ospravedlněni
    z Kristovy víry a ne na základě skutků Zákona; neboť na základě skutků Zákona nebude
  ospravedlněno žádné tělo.
17. Jestliže však, zatímco hledáme ospravedlnění v Kristu, jsme i my sami shledáni hříšníky,
    je tedy Kristus služebníkem hříchu? V žádném případě!
18. Stavím-li totiž znovu to, co jsem zbořil, dokazuji, že jsem přestupník.
19. Já jsem přece skrze Zákon zemřel Zákonu, abych mohl být živý Bohu!
20. Jsem ukřižován s Kristem; žiji tedy již ne já, ale žije ve mně Kristus. A život,
    který nyní žiji v těle, žiji ve víře v Božího Syna,
    který si mě zamiloval a vydal sám sebe za mne.
21. Neodmítám tu Boží milost. Vždyť jestliže spravedlnost přichází skrze Zákon, pak
    Kristus zemřel nadarmo.
    
Přezdívka:

Email:


Vyberte odpovědi pro odeslání formuláře:
(podívám se a oznámkuji - případně přidám něco do diskuze, a pošlu zpět)


Proč šel po 14 letech apoštol Pavel do Jeruzaléma? Pro odpověď si najdeme Skutky kapitolu 15.php

Napiš kdo byl Titus a co mu chybělo podle židovského zákona?

Mezi křesťany začalo pronikat učení (nebo jak říká Pavel jiné evangelium) takzvaný "JUDAISMUS" které říkalo že se musí dodržovat židovská obřízka.

Co vytýkal apoštol Pavel apošlolu Petrovy? Napište jednoduše svými slovy co si o tom myslíte.

Od koho přijaly Judaisté svoje evangelium?

Co by se stalo kdyby křesťané přijali obřízku, tak jak to říkali judaisté?

Čím je člověk ospravedlněn?


sku15.php

Přemýšlejte:
K čemu je tedy židovský starý zákon když skrze něj nemůže být nikdo ospravedlněn?

       Pokud jste vyplnili a odeslali formulář pokračujte pomocí menu na další stranu.